Kanály a schéma

Marketingové aktivity plánujete po jednotlivých kanálech. Pod kanály se v PAVRDu obvykle nemyslí konkrétní reklamní systémy, jako spíš obecnější skupiny aktivit s nějakým spojujícím principem.

Každý kanál se pochopitelně může hodit pro jiné fáze, každý je „doma“ někde jinde. Například přímé nákupy médií dávají smysl převážně v Povědomí či Akvizici, výsostně prodejní zbožové srovnávače přinášejí Výkon, věrnostní programy ze své podstaty míří hlavně na Retenci nebo Doporučení.

Vhodné uplatnění kanálů v jednotlivých fázích ukazuje schéma:

Jaké jsou výchozí kanály v PAVRDu?

  • Display direct – Display kampaň, články nebo video, kde se s vydavatelem vyjednává cena za konkrétní umístění reklamy.
  • Video – Video reklama. YouTube, Seznam, video plochy skrz RTB.
  • Display programmatic – Všechny systémy, kde lze nakoupit display reklamu. Nejen RTB, ale i Google Ads, Sklik, GMP… Řadíme sem i private deals v RTB.
  • Social ads  – Placená reklama na Facebooku, Instagramu, Messengeru, Audience Network, Twiteru či LinkedIn.
  • Social content – Neplacený organický obsah na sociálních sítích. Firemní profily, stránky a komunitní skupiny.
  • Reklama ve vyhledávání – PPC reklama ve vyhledávání, tedy Google Ads a Sklik kampaně cílené na vyhledávání. Řadíme sem i Google Nákupy a produktové inzeráty v Skliku.
  • Zbožáky – Cenové srovnávače a nákupní galerie. Zboží, Heureka, Favi, Glami… Vedle produktů i recenze a hodnocení.
  • Affiliate – Partnerský program, kde někomu platíme provizi či odměnu za každého přivedeného zákazníka či objednávku.
  • E-mailing – Různé mailingové řady a kampaně, včetně automatizace a personalizace. Newsletter, zpravodaj, akční nabídky, narozeniny, reaktivace…
  • Věrnostní program – Programy pro získání, udržení nebo odměňování věrných zákazníků.
  • Reputation management – Řídíme, kdo a jak o nás píše, kdo na nás odkazuje. PR, linkbuilding, linkbaiting, influencer marketing, online reputation management, správa katalogů, community management, řízení recenzí a diskuzních fór…
  • Vyhledávače – Kdy, na které dotazy a jak se chceme umisťovat ve fulltextových a dalších vyhledávačích.
  • Web – Původní, relevantní a srozumitelný obsah webu. Smysluplná struktura reflektující uživatelské scénáře či analýzu klíčových slov. Dopadové stránky v souladu s potřebami kampaní.

Mezi „kanály“ se v PAVRDu pro jednoduchost řadí i další témata, která sice nejsou komunikačními kanály, ale potřebujeme pro ně mít také rozvržené aktivity, například:

  • Budování značky
  • Kreativní koncept a grafika
  • Analytika
  • UX & CX – Uživatelská a zákaznická zkušenost. Použitelnost a srozumitelnost. Obchodní účinnost webu. Zákaznická a pozákaznická péče.

Uvedené rozdělení kanálů berte jen jako inspiraci. Sami si ve svém PAVRDu vymezte vlastní kanály tak, aby vám seděly do vašeho přístupu k marketingu, vnímání světa či firemní struktury.